dinsdag 1 december 2015

Vulling voor de diepvries!

En ja, ook vandaag regende het flink, maar ik stapte toch op de fiets. De Lidl is op een half uurtje rijden, maar het was goed te doen. Sterker nog, de regen voelde heerlijk aan! Echt verfrissend. Een gratis koude douche! :-)

Ja, ik was inderdaad vrij vandaag. Heerlijk hoor! Nu alleen nog drie dagen werken en ik heb weer een paar dagen vrij. Voelt een beetje als een korte vakantie! Lekker iets langer slapen en daarna op je gemak douchen en ontbijten.

Maar ik ging dus naar de supermarkt om mijn diepvries te vullen. Ik heb hem nu een paar dagen leeg aanstaan, en dat kan natuurlijk niet! Dus ik ging naar de Lidl hier in mijn woonplaats. Onder andere pizza (vrijgezellenvoer nummero uno), ijsjes en diepvriesgroente gekocht. Hij is een beetje voller nu! Fijn hoor. Straks ga ik kippenbouten in de oven bakken. Kippenbouten eventueel kruiden, in een ovenschaal leggen, oven voorverwarmen op 220 graden, als hij op temperatuur is de ovenschaal op het rooster in het midden van de oven schuiven, 40 minuten wachten, en klaar! Het voordeel? Als je de kippenbouten (in porties voor 1 persoon) laat afkoelen en in de diepvries doet, kun je op een drukke werkdag een bakje kippenbouten in de koelkast leggen. Als je 's-avonds thuiskomt hoef je alleen maar aardappels en groente koken (doe ik altijd in 1 pan) en als die gaar is kun je de kippenbouten in de magnetron doen. En voila, een makkelijke maar gezonde 'snelle maaltijd'!

Zo. Ik ga even mijn kat Nikkie knuffelen en daarna nog even wat gamen op de PC. Zoek en vind-spelletjes zijn echt geweldig (en verslavend)!

Positieve groet,

Jurjen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten