zaterdag 5 december 2015

Door weer en harde wind!

Jawel, ook deze week ging ik bijna elke dag door weer en wind op de fiets naar mijn werk! Niet om mijzelf op de borst te kloppen hoor! Oké, een beetje dan! Want het is en blijft iets dat bijna niemand anders doet. Onderweg kom ik in ieder geval met rotweer nauwelijks tot geen andere mensen tegen, behalve in hun droge, warme en comfortabele automobielen. Ze beseffen echt niet meer wat een luxe dat eigenlijk is!

Terwijl het fietsen ook voordelen heeft. Je spaart geld uit vanwege de bus, je hoeft niet naar de sportschool EN af en toe vindt ik een statiegeldfles langs de kant van de weg. Die neem ik altijd onder het mom van "alle beetjes helpen" altijd mee. Twee frisdrankflessen staan al gelijk aan een blikje AH huismerk brokjes voor mijn kat!

Positief bekijken dus, zoals ik met alles doe. Gisteren had ik ook weer een voordeeltje, de benedenbuurvrouw had voor mij pakjes aangenomen en had een radiografisch bestuurbaar autootje voor mijn zoontje. Heel aardig van haar toch, ik heb haar meteen een kaartje gebracht om te bedanken! Want zo ben ik opgevoed. :-)

Verder ben ik supertevreden als ik zo om mij heen kijk. Mijn nieuwe tweedehands diepvries van mijn ouders vriest ook prima diep (en ik zie al meteen een verandering in mijn energierekening), laatst won ik een T-shirt met mijn geplaatste brief in een brievenrubriek van het bekende blad Computer Idee... Nee, ik ben heel tevree (dat rijmt).

Positief groet,

Jurjen Bakker

Geen opmerkingen:

Een reactie posten