zondag 13 december 2015

Kijktip: Hartenstraat!

...en toen viel ik in een zwart gat. Het bekende 'writer's block'! Er gebeurde wel van alles in mijn leven (zowel privé als op het werk), maar tijd en behoefte om erover te gaan schrijven, niet echt. Maar op dit moment heb ik weer volop inspiratie!

Zo besloot ik, nadat ik mijn zoontje Thijs op de bus had gezet na een leuk en gezellig weekend samen, om vanavond een DVD te kijken die ik een tijdje geleden bij de Kruidvat kreeg bij aankoop van twee artikelen van een bepaald merk. Het was de DVD van de film "Hartenstraat". Normaal ben ik niet zo van de romantische films, maar in deze had mijn favoriete actrice Bracha van Doesburg een grote rol.

De film gaat over een straat in Amsterdam waar alle bewoners worstelen met de liefde. Zo is er Daan, een pas gescheiden vader met een dochtertje, die op aanraden van een kennis allerlei datingsites afloopt op zoek naar 'de ware'. Er is een wat oudere man die op zijn leeftijd nog optimistisch aan het daten is. Er is een homostel die meer bezig zijn met kibbelen dan met het runnen van hun koffiebar. En dan is er Katje. Katje is de eigenaresse van een hippe kledingzaak die naast de winkel van de eerder genoemde Daan gevestigd is.

De film is een echte 'feel-good-movie', maar wel met af en toe erg ongeloofwaardige scenes, zoals wanneer Daan aan de slag gaat met internet-dating en een leuke vrouw daar virtueel 'ontmoet' met wie hij een leuk contact krijgt. De vragen en antwoorden die zij elkaar sturen grenst aan het perfecte, en is dus verre van reëel. Als je daar doorheen kijkt zie je een heerlijke optimistische film met een hoofdrol voor Bracha van Doesburg als Katje, en Marwan Kenzari (nooit van gehoord trouwens) als Daan.

Het is best mogelijk dat Bracha zelf met de naam 'Daan' is gekomen, het is namelijk de naam van haar man met wie ze getrouwd is en een dochtertje heeft (de acteur Daan Schuurmans). Hoe dan ook, het is echt een aanrader, vooral met een glas ijskoude limonade, een bakje chips en je kat op je schoot. Heb je de mogelijkheid deze film te bekijken? Doen! :-)

Binnenkort weer meer blogs, beloofd!

Positieve groet,

Jurjen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten